מה זה פילאטיס?

אימון גופני אינטנסיבי וחיוני אשר מפעיל את כל קבוצות השרירים בגוף בסינכרון מלא, כל מערכות הגוף עובדות בתיאום, דיוק ואיזון. המטרה היא  בניית גוף חזק מאוזן ובריא.

במהלך האימון עובדים בו זמנית על כל קבוצות השרירים כפי שהגוף פועל באופן טבעי בחיי היום יום, ולא בנפרד על שרירים בודדים (כמו בחדר כושר לדוגמא).

תהליך העבודה הוא הדרגתי, בהתאם לצרכי הגוף, היכולת והקצב של כל מתאמן.

בפילאטיס בונים גב יציב וחזק, אלסטי ובעל טווח תנועה רחב ממנו פועל הגוף בשליטה וביעילות.

רפרטואר התרגילים נלמד מהיסוד. מתחילים בחיזוק שרירי הבטן (הקיר התומך של הגב) והכרת כל שרירי המרכז  ושיפור המכניקה התנועתית.

עם התקדמות המתאמן נלמדים תרגילים חדשים, הדינמיקה הקצב ורמת הקושי עולים.

למי השיטה מתאימה?

השיטה מיועדת לכל קשת האוכלוסיה, כל הגילאים והרמות.

• לצרכי שיקום וטיפול, עם ולאחר פציעות ומחלות, פציעות גב, מפרקים, שרירים ורצועות.

• טיפול בכאב ושיפור יציבה לקויה.

• לאנשים בריאים, ללא פציעות  הרוצים להתחזק, לשפר יכולות תנועה ולעצב גופם.

• לספורטאים ורקדנים,  בעלי צרכים ספציפיים בהתאם למקצוע.

• לנשים בהריון , לפני, במהלך  ההריון (רק במידה ותרגלו פילאטיס לפני כן) ולאחר הלידה.

עקרונות השיטה:

תנועתיות של כל הגוף. נשימה.  פיתוח מאוזן של השרירים . שליטה.  קצב.  זרימה

מכשירי הפילאטיס:

פילאטיס עיצב את המכשירים על מנת שיתמכו בגוף ויעזרו לו להתחזק  בעזרת הקפיצים, הברים וכל האלמנטים שהגוף מחובר אליהם, זאת לקראת עבודת המזרן שהיא אינטנסיבית ומאתגרת מאוד.

לכן תמיד נתרגל את עבודת המכשירים והמזרן במקביל זה לזה, המזרן הוא מכשיר בפני עצמו.

המכשירים עובדים על עיקרון התנגדות קפיצים כך נבנה  שרירים חזקים, ארוכים ואלסטיים. המכשירים משמשים ליצירת איזון בין המפרקים ללא לחץ המופעל עליהם, אלא תמיכה מקסימלית, סביבם נבנים שרירים יציבים ומאוזנים.

זוהי עבודה עמוקה בעלת ערך משמעותי לצורה בה הגוף פועל, נע בחיוניות בכל פעולה בחיי היום יום, בכל גיל.

לשם כך, פילאטיס יצר את המכשירים ולכן חשוב להכיר את כולם  ולהשתמש בהם בהתאם לגוף ולצורך.

תפריט